Friday, October 3, 2008

mengharap

makin melupakan dia
makin dekat di hati
makin aku suka
makin dia tolak
riang mesra adat berkawan
mencuri hati adakah berkawan namanya?

kawan boleh jadi lawan
tapi.. kasih boleh jadi cinta bukan?

memang! aku kasih sama dia
tapi sayang.. aku hanya boneka bagi dia

aku lagi malu..
malu lagi perasaanku..
di buai oleh kata kata kasih
tapi hanya untuk seketika

seperti perigi mencari timba
seperti aku mencari kasih
salahkah aku ?

mungkin aku bodoh!
perasaan kasih tidak tertimbul di hati dia
yahh.. mungkin aku amat penting ketika dia sepi
sangat bodoh!

mengaku? pernah!
ketebalan muka yang amat mendalam
kata kata yang di keluarkannya amat suam
kawan baik selamanya

sekarang? masih!
perasaan? masih!
aku? sangat bodoh!
mengharap kepada kawan baik selamanya
aku ada kasih dan sayang
tapi
aku sepi tanpa cinta
yahh.. aku perlu dicintai
salahkah aku?
sebelum ajalku tiba?


No comments: