Saturday, October 4, 2008

mereka abnormal

aku penat berbuat baik dengan manusia
sedangkan manusia tak pernah ambil tahu mengenai aku
aku sedar aku siapa
seorang perempuan yang tiada bapa
seorang perempuan yang masih belum belajar
seorang perempuan yang mahukan kebebasan

aku dikelilingi oleh warga tua
amat ikhlas melakukan kerja yang disuruh oleh mereka
tapi..
tiada belas kasihan yang diberi
adakah mereka faham perasaan dan jiwa aku?

aku seorang remaja yang perlukan kehidupan
seperti yang lain bukan?

yahh.. mungkin aku begitu simpan!
aku tidak pernah melawan kata-kata
untuk menjaga hati mereka..
aku sangat baik!

aku? sangat penat!
penat dengan kerenah mereka
jiwa? meronta!
tiada kehidupan yang normal
sekarang? meneruskan hidup yang abnormal
aku tahu..
suatu hari nanti.
pasti ada jalan
pasti ada hikmah


No comments: